همه چیز در مورد گوش و ساختار آن

دوشنبه 10 تير 1398
13:47
اهورا مشکینی

گوش انسان دارای سه بخش است:

  • گوش داخلی
  • گوش میانی
  • گوش خارجی

گوش داخلی: جایگاه این قسمت از گوش درون یک محفظه میان تهی در استخوان گیجگاهی سرمی‌باشد. این ارگان، ارگان مستقلی نیست بلکه اعمالی را در داخل استخوان گیجگاهی انجام می‌دهد. این بخش پر از مایع است. هنگامی‌که این مایع حرکت می‌کند، اجزای گوش داخلی مانند سلول‌های مژکی و غشای قاعده‌ای هم به حرکت و نوسان درمی آیند. هر یک از این سلول‌های مژکی مربوط به صدای خاصی می‌باشند. سلول‌های مژکی مربوط به صداهای زیر در قاعده حلزون و سلول‌های مژکی مربوط به صداهای بم در نوک حلزون قرار دارند. در نهایت نوسان‌های این بخش به پیام‌های عصبی تبدیل می‌شود و از طریق اعصاب شنوایی به مغز انتقال می‌یابد.

احساس شنیدن در حلزون گوش (گوش داخلی) و درک در مغز اتفاق می‌افتد.


گوش میانی: فضایی پر از هوا که پشت پرده گوش جای گرفته است. در این فضا سه استخوان کوچک به نام‌های چکشی، سندانی و رکابی قرار گرفته‌اند. هنگامی که پرده گوش توسط صدا به ارتعاش درمی آید، این زنجیره‌ی متشکل از استخوان‌های کوچک نیز مرتعش شده و در نهایت این حرکات از طریق استخوان ریز رکابی به مایعات گوش داخلی انتقال می‌یابند.

گوش خارجی: این بخش شامل لاله و مجرای گوش می‌باشد و صدا را به داخل گوش هدایت می‌کند. پرده گوش در انتهای مجرای گوش قرار دارد که حدفاصل گوش میانی و خارجی می‌باشد. در شنوایی انسان، لاله گوش از اهمیت زیادی برخوردار نیست و به غیر از نقشی که در جهت یابی دارد، در زیبایی ظاهری نیز مؤثر است.


[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تازهای سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]