علت گوش درد در کودکان

دوشنبه 4 مرداد 1400
12:09
اهورا مشکینی

Understanding your child's earache - MadeForMums

۱- وجود جرم در گوش کودک

گوش کودک همیشه از شر جرم ها خلاص می شود؛ اما زمانی که این عمل به خوبی انجام نشود، مواد چسبنده در گوش کودک تولید و سفت می شود و کانال گوش کودک را مسدود می کند. این نوع جرم گوش “واکس چسبیده” نام دارد که گاهی اوقات سبب ایجاد درد در گوش کودک می شود. فراموش نکنید که والدین کودک یا پرستار کودک برای پاک کردن گوش کودک نباید از گوش پاک کن یا سایر موارد استفاده کنند در صورتی که از این موارد استفاده کنید فقط جرم داخل گوش را به عقب تر در کانال گوش هُل می دهید و شانس بهم چسبیدگی و تحت فشار بودن آنها را بیشتر می کنید.


در این شرایط گوش کودک صدمه می بیند، خارش پیدا می کند، زخم می شود و یا دچار عفونت می شود. در برخی موارد امکان دارد گوش کودک حتی برای مدتی شنوایی خود را از دست بدهد. برای پاک کردن گوش کودک از جرم ها می توانید با استفاده از یک کیت بدون نسخه این مورد را در خانه درمان کنید. همچنین می توانید چند قطره روغن نوزاد یا هیدروژن پراکسید را در گوش کودک بریزید تا واکس سخت شده را نرم تر کند. اما می توانید به پزشک مراجعه کنید چون پزشک می تواند بدون آسیب، واکس را خارج کند.


۲- گوش درد در کودک به دلیل فشار هوا

در گوش یک پروسه ای وجود دارد که برای حفظ فشار در دو طرف پرده های گوش انجام می شود. این صدای انفجار کوچکی که به هنگام عمل بلع شنیده می شود نیز بخشی از همین پروسه است. اما در زمانهایی که کودک در داخل آسانسور و یا هواپیما قرار می گیرد به دلیل تغییرات سریع فشار هوا می تواند این تعادل بر هم بخورد. گوش شما امکان دارد صدمه ببیند و در شنیدن دچار مشکل بشود.

برای جلوگیری از گوش درد در کودکان درون هواپیما چه کار می توان انجام داد؟


والدین کودک یا پرستار کودک بهتر است از کودک بخواهند که آدامس بجود یا در هنگام پرواز و فرود، به کودک چیزی بدهند. همچنین هنگامی که هواپیما فرود می آید، به کودک اجازه ندهند که بخوابد. اگر کودک دچار سرماخوردگی یا عفونت سینوسی یا دیگر نشانه های بیماری آلرژی می باشد، کودک اجازه غواصی و مسافرت هوایی ندارد.


۳- شنا کردن و عفونت گوش خارجی در کودک

اگر زمانی که لاله گوش کودک را می کشید احساس درد می کند ممکن است مبتلا به عفونت گوش خارجی شده باشد. ممکن است کودک زمانی که شنا می کرده است آب وارد کانال گوش کودک شده باشد و میکروب ها شروع به رشد کرده باشند، در این شرایط گوش کودک دچار قرمزی، تورم و یا خارش و سوراخ چرکی می شود. این نوع عفونت مسری نمی باشد و برای پیشگیری از این موضوع گوش کودک را پس از شنا کردن خشک کنید احتمالا پزشک از قطره های آنتی بیوتیک برای گوش درد و پاک کردن گوش کودک استفاده می کند.


۴- مشکل عفونت گوش میانی در کودک

کودک ممکن است به دلیل یک سرما خوردگی، آلرژی یا یک عفونت سینوسی دچار گرفتگی گوش میانی شود! مایعی که در گوش کودک ساخته و آلوده می شود را اوتیتیس مدیا می نامند. این شایع ترین علت درد در ناحیه گوش می باشد. در این شرایط پزشک آنتی بیوتیک ها و دیگر داروهای مناسب برای سرماخوردگی یا آلرژی را برای کودک تجویز می کند. اگر عفونت گوش میانی در کودک درمان نشود، ممکن است گسترش یابد یا باعث از دست رفتن شنوایی شود.


۵- گوش درد و دندان درد

در صورتی که کودک در گوش هایش احساس درد داشته باشد ممکن است منشاء درد در جای دیگر از بدن باشد مانند دندان، این مسئله به خاطر نزدیکی اعصاب در صورت و گردن می باشد. این نوع درد که در یک ناحیه شروع می شود اما مربوط به جای دیگری است، درد ارجاع شده نام دارد. آسیب های دندانی در کودک هم امکان دارد یکی از دلایل گوش درد در کودک باشد، دندانپزشک کودک به دقت دندان های کودک را بررسی خواهد کرد تا این موضوع را تشخیص دهد.


۶- ورم لوزه

اگر دردهای ناحیه گوش کودک همراه با گلو درد شدید باشد، امکان دارد عفونت هایی همانند ورم لوزه یا التهاب گلو باشد. در واقع، اغلب اوقات بدترین علائم این دردها یکی از این شرایط است. مفصل گیجگاهی فکی یا همان لولای فک کودک که دقیقاً زیر گوش کودک قرار گرفته است. ممکن است کودک درد را به دلیل آسیاب کردن دندان ها تجربه کند و یا نشانه ای از آرتریت باشد. درد در گوش ها یا صورت پس از جویدن، صحبت کردن و یا خمیازه اتفاق می افتد. برای درمان گوش درد والدین کودک و یا پرستار کودک می تواند، از داروهای ضد درد بدون نسخه و کمپرس های گرم بر روی فک کودک استفاده کنند.

علائم گوش درد در کودکان چیست؟

ممکن است کودکان نتوانند گوش درد خود را به والدین اعلام کنند. پدر و مادر کودک با شناخت علائم گوش درد می توانند به تشخیص و درمان فوری گوش درد بچه ها کمک کنند. نشانه های گوش درد در کودکان به شرح زیر است :


تب در کودک

کاهش شنوایی

اختلال در خواب

حساسیت به صدا

التهاب و قرمزی گوش

بی اشتهایی کودک یا نوزاد

گریه‌های گاه‌وبیگاه بخصوص در شب

خروج عفونت و ترشحات بدبو از گوش در صورت عفونت شدید


برچسب ها: گوش درد ,
[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تازهای سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]