نکاتی برای جلوگیری از عوارض سمعک

يکشنبه 21 شهريور 1400
14:51
اهورا مشکینی

Research Aims to Improve Fit and Increase Use of Hearing Aids in U.S. —  Hearing Health Foundation


قبل از اینکه درمورد عوارض جانبی سمعک ها صحبت کنیم، در اینجا چند نکته مهم برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به سمعک برای شما آورده شده است:



اطمینان حاصل کنید که از سمعک هوشمند یا دیجیتال مناسب برای کاهش شنواییتان استفاده می کنید.



اطمینان حاصل کنید که سمعک شما به درستی تنظیم و فیت شده است.



تمام ویژگی های مورد نیاز خود در سمعک را فعال کنید.



به خوبی از سمعکتان مراقبت کنید.



در صورت بروز هر مشکلی با متخصص شنوایی مشورت کنید.



عوارض جانبی سمعک


عدم استفاده بهینه از سمعک یا استفاده نامناسب از آن ممکن است عوارض جانبی را در پی داشته باشد که ممکن است شما را آزار دهد و باعث ناراحتی شما شود.



تعدادی از عوارض جانبی سمعک رایج شامل موارد زیر می باشد:


مدتی طول می کشد تا به استفاده از سمعک عادت کنید و در ابتدا ممکن است صداهای معمولی مانند سبزی خرد کردن چاقو بسیار بلند به نظر برسد. این امر به این دلیل است که مغز شما باید توانایی فیلتر کردن صداهای بلند مانند اینچنین اصوات را مجدداً یاد گرفته و مورد استفاده قرار دهد. این مشکل بعد از چند هفته استفاده از سمعک از بین می رود.



در صورت بروز هر گونه مشکل یا سوال، متخصصین شنوایی ما آماده پاسخگویی به هرگونه سؤال یا مشکل شما می باشند.



تحریک ، درد و ناراحتی


سمعکی که بد تنظیم شده باشد، استفاده از آن بسیار آزاردهنده و ناراحت کننده می باشد. اگر سمعک نامرئی یا قالب سمعک هوشمند یا دیجیتال شما خیلی تنگ باشد، ممکن است باعث سوزش پوست، درد و ناراحتی موضعی شود و اگر قالب یا سمعک داخل گوشی شما بیش از حد شل باشد، می تواند از گوش در آید و یا منجر به فیدبک سمعک شود. تنظیم اشتباه سمعک می تواند در صداهایی که می شنوید تداخل ایجاد کند و سبب فیدبک صوتی شود. سمعک خود را با دقت و به درستی در گوشتان قرار دهید. اگر مشکلی در سمعک وجود داشته باشد، برای تنظیم مجدد باید به متخصص شنوایی خود مراجعه کنید.



خارش در کانال گوش از عوارض جانبی سمعک


به همان اندازه وسوسه انگیز است که قصد داشته باشید سمعک خود را در بیاورید و انگشت خود را وارد گوشتان کرده و آن بخارانید تا از خارش و آزار آن خلاص شوید، توصیه می شود این کار را نکنید. وارد کردن هر چیزی درون گوش می تواند باعث بدتر شدن این مشکلات همراه با تجمع واکس گوش شود و حتی می تواند منجر به آسیب و پاره شدن پرده گوش شود.



شدت و کیفیت نامناسب صدا


شدت صدای بیش از حد کم یا خیلی زیاد باعث احساس ناراحتی می شود و به کاربر اجازه نمی دهد از ویژگی های سمعک خود بهره مند شوید. کم شنوایی هر فرد همانند اثر انگشت مختص خود فرد است و سمعک باید مطابق با کم شنوایی فردی که آن را استفاده می کند، تنظیم شود. خرید سمعک با قابلیت برنامه ریزی کنترل صدا می تواند مفید باشد. اگر دچار کم شنوایی شدید هستید، باید به دنبال سمعک با قدرت بالا باشید. این سمعک ها دارای محدودیت حجم صدا هستند و علت آن این است که افزایش بیش از حد صدا می تواند به باقیمانده شنوایی آسیب برساند.



فیدبک از عوارض جانبی سمعک


برخی سمعک ها ممکن است فیدبک های زیادی از قبیل سوت زدن سمعک را تجربه کنند. همچنین ممکن است هنگام جویدن غذاهای خاص یا برخی از وسایل الکترونیکی صدای بلندتری ایجاد کنند که ممکن است باعث ایجاد تداخل در سیگنال شود. مجددا می توانید برای رفع این مشکل با متخصص شنوایی خود صحبت کنید.



مدیریت عوارض جانبی سمعک


سمعک ها دستگاه های مفیدی هستند که می توانند سبک زندگی افراد کم شنوا را بهبود بخشیده و استقلال و اطمینان بیشتری را برای آنها به ارمغان آورند. داشتن سمعک مناسب برای به دست آوردن حداکثر بهره از آن و جلوگیری از ناراحتی و ناامیدی ضروری می باشد. انواع مختلفی از سمعک وجود دارد که هدف آنها پوشش مشکلات متناسب با شرایط خاص همه، شدت کم شنوایی و نیازهای شخصی افراد می باشد. گاهی اوقات انتخاب بهترین سمعک برای کاربران دشوار می باشد. بهتر است با کمک یک متخصص که می تواند بهترین گزینه را برای مورد خاص شما پیشنهاد کند مشورت کنید.


سردرد و وزوز گوش


سوزش پوست ، درد و ناراحتی


شدت صدای نامناسب و بی کیفیت


خارش در مجرای گوش


فیدبک (صدای سوت سمعک)


با این وجود، شما می توانید از بسیاری از این مشکلات با کمک و مشاوره متخصص شنوایی خود جلوگیری کرده و آنها را برطرف کنید.



سردرد و وزوز گوش از عوارض جانبی سمعک


هنگامی که بلندی صدای سمعک به درستی تنظیم نشده باشد، به خصوص اگر شدت صدا زیادی بلند باشد، ممکن است منجر به سردرد یا وزوز گوش و گاهی اوقات حتی منجر به درد گوش شود. در صورت احساس هر یک از این علائم، باید با متخصص شنواییتان مشورت کنید و آنها در صورت لزوم با تنظیم مجدد سمعک مشکلاتتان را بر طرف خواهند کرد.


[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تازهای سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]